Powered By Blogger

Selasa, 01 November 2011

Berpisah Yang Kupinta

Sajak terakir untukmu

Tiada lagi untaian kasih teruntukmu

Dimana kini telah kau racuni cintaku

Membuat kelam langit cerahku...

Kau taburkan ribuan sebak di dada

Hingga getir yeng kini rasuki raga

Menusuk jauh dalam prelung jiwa

Musnahkan segala rasa bahagia...

Rasa ini...

Telah jauh kau tikamKian memar dan melebam

Teramat kerasnya kau hantam

Hingga hati hancur remuk redam...

Lihatlah...

Aku terluka teramat siksa

Tengoklah....

Aku menangis tersedu duka...

Kini asa telah sampai di ujung rasa

Bertahan tak akan lagi ku kuasa

Akan ku lepas segala harapan yang ada

Ku biarkan berlahan berlalu sirna....

Selamat tinggal...

Hanya itu yang mampu aku ucapkan

Tiada banyak kata yang mampu aku tuturkan

Lidah telah terasa kelu

Hati telah teramat ngilu....

Maafkan aku jika meninggalkanmu

Semua telah di ambang sabarku

Kini biarkan aku berlalu

Bersama segala sisa cintaku...

Semoga ini terbaik untuk kita

Hanya permintaan pisah yang ku pinta

Agar hati tak lagi merasa tersiksa

Oleh ketidak sepahaman rasa cinta....

Dicky Ferdiyansyah

Tidak ada komentar:

Posting Komentar